Nu du Pecka kan de bromsas åt alla håll o kanter..teorierna har stötts och blötts bland gubbrävarna i garaget om vilka cylindrar som ska sitta vart..lämpligast kanske är 4cyl fram och 1cyl bak så borde jag vara garderad mot för lite frambroms iaf =)
Nuvarande receptet lyder 75cyl fram 70 bak och 625 till handbroms samt ändrad infästning på pedalen..om jag brakar av med låsta framhjul i första sväng på himmelstalund i påsk så hoppas jag Pecka är först framme av alla och lyfter "kom igen nu grabbar vi kastar över arslet, åååhääjj åååhääjj åååhääjj"
onsdag 4 februari 2009
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
2 kommentarer:
I praktiken funkar det så att en större huvudcylinder ger mindre bromskraft..70/75 cyl skulle jag vända på för att undvika för mkt bakbroms,625 cyl för handbromsen funkar bra,ger bara ett lite längre slag,vill du ha ett kortare slag i spaken så e en 70 cyl inga problem,får bara dra lite hårdare för samma bromsresultat.
yes de e vad vi med kommit fram till tony, att vi valde cylindrarna på de sättet är att framoken kräver rätt mycket mer oljemängd än bakoken (fram willwood största 4 kolv, bak 240 framok)..förra säsongen åkte vi större cyl bak, mindre fram och de fungerade inte alls utan blev endbart bakbroms i princip..iom att lill cylindern fram behövde gå längre väg för att få samma bromsverkan som stor cyl bak så vek vågen över för mycket och kolvstången "nöp" mot cyl väggen
Skicka en kommentar