onsdag 4 februari 2009

Nu du Pecka kan de bromsar åt alla håll

Nu du Pecka kan de bromsas åt alla håll o kanter..teorierna har stötts och blötts bland gubbrävarna i garaget om vilka cylindrar som ska sitta vart..lämpligast kanske är 4cyl fram och 1cyl bak så borde jag vara garderad mot för lite frambroms iaf =)
Nuvarande receptet lyder 75cyl fram 70 bak och 625 till handbroms samt ändrad infästning på pedalen..om jag brakar av med låsta framhjul i första sväng på himmelstalund i påsk så hoppas jag Pecka är först framme av alla och lyfter "kom igen nu grabbar vi kastar över arslet, åååhääjj åååhääjj åååhääjj"

2 kommentarer:

Anonym sa...

I praktiken funkar det så att en större huvudcylinder ger mindre bromskraft..70/75 cyl skulle jag vända på för att undvika för mkt bakbroms,625 cyl för handbromsen funkar bra,ger bara ett lite längre slag,vill du ha ett kortare slag i spaken så e en 70 cyl inga problem,får bara dra lite hårdare för samma bromsresultat.

Anonym sa...

yes de e vad vi med kommit fram till tony, att vi valde cylindrarna på de sättet är att framoken kräver rätt mycket mer oljemängd än bakoken (fram willwood största 4 kolv, bak 240 framok)..förra säsongen åkte vi större cyl bak, mindre fram och de fungerade inte alls utan blev endbart bakbroms i princip..iom att lill cylindern fram behövde gå längre väg för att få samma bromsverkan som stor cyl bak så vek vågen över för mycket och kolvstången "nöp" mot cyl väggen